CASE: Interaktivt salgs-event med Noisy May og Bestseller

Sådan hjalp CPHLIVE Noisy May med at skabe en inddragende online salgsoplevelse

Fra fysiske til digitale salgsevents

 

CPHLIVE indgik et spændende samarbejde med Livemagasinet og tøjbrandet Noisy May, der er en del af Bestseller koncernen, om at skabe et nyt og inddragende digitalt salgsevent. 

 

BAGGRUND FOR PROJEKTET

Noisy May afholder normalt op mod 10 fysiske salgsevents om året, hvor indkøbere fra hele verden flyver ind og fremviser tøj. CPHLIVE og Livemagasinet ville hjælpe Noisy May med at minimere antallet af fysiske events i Aarhus, for at spare tid og ressourcer for indkøbere og sælgere, mindske miljøbelastningen og samtidig skabe noget ekstra til de to fysiske events om året.

Men hvordan kunne man skabe en digital salgsoplevelse, der var lige så engagerende og inddragende som en fysisk event? CPHLIVE havde en idé: Qbrick, en videoplatform der inkorporerer interaktive elementer, der gør det muligt at skabe en samlet oplevelse i én video.

CPHLIVES BIDRAG

CPHLIVE opsatte et online event på Qbrick-platformen, hvor man fyldte en interaktiv indkøbskurv. Indkøbere kunne se tøj på skærmen og gemme det, de kunne lide, i deres virtuelle indkøbskurv. Det smarte var at indkøbskurven blev koblet op til Bestsellers indkøbersystem, således at indkøbere efterfølgende kunne trykke på én knap, hvor det udvalgte tøj lå som bestillingsvare.

Men hvordan kunne man formidle tøj og tekstiler på en måde, der var så engagerende, at man kunne mærke dem på skærmen? Her kom videoproduktionen i fokus. CPHLIVE producerede mere end 50 forskellige ‘styles’, hvor fokus var på at komme helt tæt på teksturer og bevægelse.

Hvorfor komme helt tæt på? Fordi man på den måde kunne fornemme tekstilerne og opleve de små detaljer, som man ikke ville kunne se på afstand. Og hvorfor se tøjet i bevægelse? Fordi stof tager sig ud på mange forskellige måder, afhængigt af hvilken krop det er på, og hvordan kroppen bevæger sig.

EVALUERING

Resultatet var imponerende: Noisy May var de første i Bestsellers historie (og måske også i tøjbranchen generelt), der formåede at skabe et nyt format for salgsevents, ved at kombinere digitale og fysiske salgsoplevelser. Indkøberne var begejstrede og synes at de fik en fin introduktion til tøjet, samtidig med at de sparede meget tid. Noisy May var også glade for at kunne reducere miljøbelastningen og samtidig øge deres salgspotentiale.

Sig hej til Fia

Partner, Processpecialist

Vi er altid klar på en snak, uanset hvor du er i din proces. 
Så vil du have et indspark til hvordan du bedst kommer videre, eller høre om dine tekniske muligheder indenfor medieproduktion –
så giv mig et kald på 29435838
eller mail på fia@cphlive.dk

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *