Eventfilm skal være mere end mad og smil

Den nye generation af eventdeltagere kræver mere end mad og smil i en casefilm

Traditionelt set har en casefilm eller stemningsfilm fra events og konferencer været en samling af glade mennesker, mad og billeder af oplægsholdere. Men med den nye generation af eventdeltagere, der er mere fokuseret på bæredygtighed, samfundsansvar og faglig udvikling, er det ikke længere nok.
 
Det er på tide at udfordre den traditionelle måde at tænke casefilm på til events og konferencer. Det handler om at skabe en casefilm eller stemningsfilm, der har nerve, en klar fortælling og bidrager til noget større.

En konference handler ikke kun om at samle mennesker, men også om at skabe en platform for viden, diskussion og forandring.

Derfor er det vigtigt at tage et skridt tilbage og spørge sig selv, hvad formålet med filmen er, og hvordan den kan bidrage til at opfylde konferencens overordnede formål.
 
Vi skal definere en klar vinkel og fortælling, der skaber et visuelt univers, der understreger konferencens formål og kernefortælling. Vi skal fokusere på fagligheden og vigtigheden af konferencen og skabe indhold, der giver værdi til seeren.
Det handler om at skabe en casefilm eller stemningsfilm, der giver seeren en dybere og mere meningsfuld oplevelse. En film, der formidler konferencens formål og bidrag til fagområdet, og på den måde giver deltagerne en oplevelse, der vil blive husket og værdsat.

Slip kreativiteten løs.

Vi skal tænke kreativt og skabe indhold, der går ud over den traditionelle casefilm eller stemningsfilm. Vi skal skabe indhold, der formidler konferencens formål og bidrag til fagområdet, og på den måde give deltagerne en oplevelse, der vil bidrage til deres faglige udvikling og give dem noget at tænke over.

Hvorfor traditionelle casefilm ikke længere er nok på events og konferencer

I sidste ende handler det om at tage højde for den nye generation af eventdeltagere, der er mere fokuseret på bæredygtighed, samfundsansvar og faglig udvikling. Vi skal skabe en casefilm eller stemningsfilm, der har nerve, en klar fortælling og bidrager til noget større, og som samtidig tager højde for deltagerne og deres ønsker og krav til indhold og værdi. Det vil give deltagerne en oplevelse, der vil blive husket og værdsat, og det vil bidrage til at fremme konferencens formål og bidrag til fagområdet.

Sig hej til Pedro

Founder, Techspotter

Vi er altid klar på en snak, uanset hvor du er i din proces.
Så giv mig et kald hvis du vil have et indspark til hvordan du bedst kommer videre, eller høre om dine tekniske muligheder indenfor medieproduktion.
Telefon : +45 20119996
Mail : pedro@cphlive.dk

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *