CASE: Zetland LIVE

En stærkere tilstedeværelse på sociale medier

Hvordan CPHLIVE skabte værdifuldt indhold for et online publikum.

Zetland er en dansk medievirksomhed, der leverer kvalitetsjournalistik til et online publikum. Virksomheden har tidligere afholdt liveshows for at tiltrække nye kunder og styrke deres brand.

Jakob Moll
Jakob Moll
CEO and co-founder ZETLAND
Læs mere
The best thing about beginning to work with CPHLIVE was the team's attitude. Their approach to any challenge was simply: We'll fix that. Their ideas and solutions never just met our expectations, they exceeded them every time. In the end, it was no surprise that the videos were spectacular..

Formålet

CPHLIVE blev hyret af Zetland til at filme og producere deres seneste liveshow, Zetland LIVE. Formålet med projektet var at skabe indhold, der kunne bruges til at markedsføre Zetland og tiltrække nye kunder.

Fra klassisk konferencedækning til værdifuldt markedsføringsmateriale.

Zetland LIVE er mere end bare et event. Det er et unik begivenhed, der afspejler Zetlands engagement i dybdegående journalistik og deres ønske om at dele vigtige historier med verden. CPHLIVE blev hyret til at optage og producere materialet, der skulle bringe dette budskab ud til et online publikum. Vi vidste, at det ikke var nok bare at optage oplæggene og lave en traditionel eventfilm. Vi ønskede at skabe noget, der ville skille sig ud og vække opmærksomhed. Derfor besluttede vi os for at lave kortere versioner af oplæggene, hvor oplægsholderne blev placeret foran kameraet. Dette gav os mulighed for at fokusere på de vigtigste budskaber og gøre dem mere tilgængelige for publikum. Men det var ikke alt. Vi producerede en eventfilm, der virkeligt afspejlede Zetlands eksistensberettigelse . En film, der ville give seerne en følelse af hvad Zetland står for, og hvad de kan tilbyde. Vi arbejdede tæt sammen med Zetland for at finde ud af, hvad der gjorde deres journalistik unik, og hvordan vi kunne formidle det i en film. Resultatet var en film med en nerve – en film, der virkeligt talte til deres publikum og viste dem, hvad Zetland LIVE kan og er. Takket være vores kreative tilgang og samarbejde med Zetland, var vi i stand til at skabe stærkt markedsføringsmateriale.

Vild eksponering der langt overgik forventningerne.

Zetland LIVE-showet var en stor succes, og det var især onetakes, der viste sig at have en særlig værdi for Zetland. Disse korte, enkeltstående optagelser blev delt på sociale medier og opnåede i snit 70.000 visninger og 100 delinger. Som resultat heraf, fik Zetland ekstra eksponering og kunne nå ud til et langt større publikum end tidligere.

På trods af at de mere klassiske optagelser fra scenen var effektfulde, velforberedte og relevante, opnåede de ikke den samme eksponering. Dette skyldtes ikke indholdet, men snarere seerens placering. Som digitale seere, foretrækker vi at føle os tæt på begivenhederne og blive draget ind i fortællingen. Online seere kan hurtigt miste koncentrationen hvis de ikke føler sig engagerede i indholdet.

Vi konkluderede derfor, at en skarpt vinklet og stærk fortælling, der bevæger sig ind i den digitale seers intimsfære, var nøglen til succes. Onetakes gav seerne mulighed for at føle sig tættere på begivenhederne og skabte en stærk forbindelse mellem Zetland og deres publikum. Gennem vores samarbejde med Zetland var vi i stand til at skabe et engagerende og værdifuldt indhold, der talte direkte til det online publikum og styrkede Zetlands tilstedeværelse på de sociale medier.

Magtens stemme
Af Guitarist Mikkel Plough og Journalist Andreas Thorsen

Sammen, hver for sig
Af Chefredaktør Lea Korsgaard

Sig hej til Fia

Partner, Processpecialist

Vi er altid klar på en snak, uanset hvor du er i din proces. 
Så vil du have et indspark til hvordan du bedst kommer videre, eller høre om dine tekniske muligheder indenfor medieproduktion –
så giv mig et kald på 29435838
eller mail på fia@cphlive.dk

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *