Den redaktionelle tilgang

En indholdsmaskine, hvor alt indhold blev produceret og lanceret samme dag.

Nutidens eventmanager er fremtidens CMO.

Vi har arbejdet med livestreaming og hybridmøder i de sidste 10 år. Det er først efter COVID, at vi virkelig ser det integreret i virksomheders arbejdsform. Det betyder, at vi i seks år har arbejdet med teknologien og formater, som er gennemtestet og klar til at blive rullet ud. Vi ved hvorfor, hvornår og hvordan man skal arbejde med Hybrid og Livestreaming. 

Vi bliver ofte mødt at antagelsen om, at dokumentation fra event enten kan være via livestreaming eller optagelse til on-demand. Men der er mange andre muligheder! Du skal se et event, som en oplagt mulighed for at masseproducerer indhold. 

Det er lige det, vi gjorde til Netværksmessen tilbage i 2018 for Danske Konferencecentre.

Hvem er målgruppen?

Danske konferencecentre har mere end 30 års erfaring med at hjælpe deres kunder, så de får det helt rigtige sted til deres konferencer, møder, kurser og events. De er en non-profit organisation og en søgemaskine, hvor mødesteder i hele landet er tilknyttet. De har derfor to målgrupper – mødestederne og mødebookere. 

Til netværksmessen var begge grupper inviteret til at netværke med hinanden. Med indholdet ønskede man, at tale til begge grupper – ja faktisk bidrage til et fællesskab. 

Koncept: "Koderne til det perfekte møde".

Hvad har begge grupper tilfælles? 

De ønsker, at skabe rammerne for værdifulde møder. De er alle eksperter på dette område,  hvor know how og best practise kun eksisterer i deres egne notes bøger. 

Netværksmessen skulle danne rammen om dataindsamling til et katalog, der gik under titlen “Koderne til det perfekte møde”. Dette kom både til udtryk i konferencens indholdsprogram, wayfinding og konkurrencer.

Som markedsføring opfandt vi karakteren Sally, som er dating ekspert og influencer. Hun ville op til konferencen florerer med tips og tricks til det gode møde.  Ser serien her

Det perfekte match - Wayfinding.

Som ved enhver messe findes der stande. Til DKBS udstillede mødesteder deres lokation, som mødebookere kunne besøge. Alle mødesteder skulle prioriterer to temaer, som beskrev deres mødested. Det samme blev mødebookere spurgt om, ved tilmelding til messe. Inden messen fik de tilsendt en guide, hvor Danske Konferencecentre anbefalede dem en rute til messen. På messen blev deltagere guidet via farvekoder. 

Et mix af indhold, alle med det samme formål.

På selve dagen stod CPHLIVE for storskærmsproduktion, workshops, digital engagement, videoproduktion, indsamling af data, billeder m.fl. Vi var en stor indholdsmaskine, hvor fokus var at indsamle masser af indhold på mange forskligge måder, der skulle undersøge, hvad et godt møde er. 

Vi producerede: 

  • 10-15 videoer
  • 30-50 billeder
  • 15-20 artikler
  • Wayfinding 
  • Flyers 
  • Markedsføring i form af video, artikler og grafik
  • Digital reklameafvikling
  • Storskærmsproduktion
  • Arrangør af 4 workshops vedr. mødekultur
  • Navneskilte med QRkode 
  • Pools og konkurrencer
  • Digitalt katalog

DIGITALT KATALOG tilgængeligt dagen efter.

Dagen efter modtog alle deltagere et digitalt katalog, hvor vi havde udvalgt indhold og analyseret data. Formålet var at give deltagere “koderne til det perfekte møde”, hvor de selv havde været medforfattere på. 

Du kan se kataloget her:

Sig hej til Fia

Partner, Processpecialist

Vi er altid klar på en snak, uanset hvor du er i din proces. 
Så giv mig et kald hvis du vil have et indspark til hvordan du bedst kommer videre, eller høre om dine tekniske muligheder indenfor medieproduktion.
Telefon : +45 29435838
Mail : fia@cphlive.dk

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *