En indholdsmaskine, hvor alt indhold blev produceret og lanceret samme dag.
Nutidens eventmanager er fremtidens CMO.
Vi har arbejdet med livestreaming og hybridmøder i et årti, men det er først efter COVID, at vi virkeligt ser det blive integreret i virksomheders arbejdsform. Det betyder, at vi i seks år har arbejdet med teknologien og formater, som nu er gennemtestede og klar til at blive rullet ud. Vi ved hvorfor, hvornår og hvordan man skal arbejde med Hybrid- og Livestreaming.
Vi bliver ofte mødt af antagelsen om at dokumentation af et event, enten kan være via livestreaming eller optagelse til on-demand. Men der er mange andre muligheder! Du skal se et event som en oplagt mulighed for at masseproducere indhold.
Det er lige det vi gjorde til Netværksmessen tilbage i 2018 for Danske Konferencecentre.
Hvem er målgruppen?
Danske konferencecentre har mere end 30 års erfaring med at hjælpe deres kunder, så de får det helt rigtige sted til at afholde deres konferencer, møder, kurser eller events. De er både en non-profit organisation og en søgemaskine, hvor mødesteder i hele landet er tilknyttet. De har derfor to målgrupper – mødestederne og mødebookere.
Til netværksmessen var begge grupper inviteret til at netværke med hinanden. Med indholdet ønskede man, at tale til begge grupper – og bidrage til at skabe et fællesskab.
Koncept: "Koderne til det perfekte møde".
Hvad har begge grupper tilfælles?
De ønsker begge at skabe rammerne for værdifulde møder. De er alle eksperter på området, hvor knowhow og best practice kun eksisterer i deres egne notesbøger.
Netværksmessen skulle danne rammen om dataindsamling til et katalog, der gik under titlen “Koderne til det perfekte møde”. Dette kom både til udtryk i konferencens indholdsprogram, wayfinding og konkurrencer.
Som markedsføring opfandt vi karakteren Sally, som er dating ekspert og influencer. Hun ville op til konferencen komme med tips og tricks til det gode møde. Ser serien her
Det perfekte match - Wayfinding.
Som ved enhver messe findes der stande. Til DKBS udstillede mødestederne deres lokation, som mødebookere så kunne besøge. Alle mødesteder skulle prioritere to temaer som beskrev deres mødested. Det samme blev mødebookere spurgt om ved tilmelding til messen. Inden messen fik de tilsendt en guide, hvor Danske Konferencecentre anbefalede dem en rute til messen og efter ankomsten blev deltagerne guidet via farvekoder.
Et mix af indhold, alle med det samme formål.
På selve dagen stod CPHLIVE for storskærmsproduktion, workshops, digital engagement, videoproduktion, indsamling af data, billeder m.fl. Vi var en veritabel indholdsmaskine, hvor fokus var på at producere indhold på mange forskelige måder, der skulle undersøge hvad et godt møde egentligt består af.
Vi producerede:
- 10-15 videoer
- 30-50 billeder
- 15-20 artikler
- Wayfinding
- Flyers
- Markedsføring i form af video, artikler og grafik
- Digital reklameafvikling
- Storskærmsproduktion
- Arrangør af 4 workshops vedr. mødekultur
- Navneskilte med QRkode
- Pools og konkurrencer
- Digitalt katalog
DIGITALT KATALOG tilgængeligt dagen efter.
Dagen efter modtog alle deltagere et digitalt katalog, hvor vi havde udvalgt indhold og analyseret data. Formålet var at give deltagere “koderne til det perfekte møde”, som de selv havde været medforfattere til.
Du kan se kataloget her:
Sig hej til Fia
Partner, Processpecialist