Giver det mening at bruge en digital redaktion til en konference?

Kan det betale sig at bruge den digitale redaktion til en konference?

Det korte svar er JA

Med en digital redaktion sparer du på omkostningerne og øger din digitale tilstedeværelse på en og samme tid.

Maksimer potentialet med en digital redaktion

Konferencer, events, messer og møder er vigtige for virksomhedens strategiske markedsføringsmål, da face-to-face interaktion kan hjælpe med at konvertere leads og tage eksisterende relationer til det næste niveau. Med en digital redaktion kan du udnytte det uforløste potentiale der ligger i at masseproducere relevant indhold fra møder.

Hvad er besparelserne på en digital redaktion til konferencer?

Spar tid og ressourcer
Du samarbejder med ét team, der sørger for at lave en stram procesplanlægning, så alle ressourcer er udnyttet under hele konferencen.
Genbrug materiale
Med en stram medieplanlægning, kan man genbruge materiale, og derved optimerer tiden brugt på konferencen
Spar produktions omkostninger
Med en digital redaktion kan du producere materiale til hele året på få dage. Du kan derfor spare leje af studie, forplejning, betaling af eksterne speakers og produktionen væk for ekstra optagelser
Øget effektivitet
Ved at samle et hold, der er dedikeret til at producere og dele indhold i realtid, kan man opnå en højere grad af effektivitet og producere mere indhold på kortere tid.
Reducering af omkostninger i post produktion
Efterbehandling af indhold kan tage lang tid og koste dyrt. På konferencen godkendes materiale løbende, som det produceres. Målet er, at der bruges minimal tid i efterbehandling
Stort udvalg af faglig viden
Til en konference er mange ressourcer samlet på et sted. Det er nemt og overskueligt for specialister, at bidrage med indsigter til konferencen. Derfor spare du på honorar og projektplanlægning
Previous slide
Next slide

Samlet set kan man opnå betydelige besparelser ved at samle et hold til at producere indhold i realtid, herunder en reduktion i omkostningerne til eksterne freelancere og produktionsstudier, øget effektivitet og bruge mindre tid på efterbehandling. Derudover kan man spare tid og ressourcer på markedsføring af næste års begivenhed, ved at producere indhold der kan bruges til dette formål.

Hvad kræver det af dig som planlægger?

Vi oplever et problem i, at de fleste møders markedsføringsplaner er en “Save the Date” tilgang. Til konferencer laver man eksempelvis først en agenda, så markedsføres arrangementet, derefter sælges der billetter og sponsorater, og sidst finder arrangementet sted – og så er det forbi. I de fleste tilfælde er der kun en smule opfølgning, og samtidig forsvinder den følelse af fællesskab der blev opbygget under mødet, når alle er fløjet hjem. Den digitale redaktion hjælper dig med at forblive relevant fra start til slut. 

MEN HVAD KRÆVER DET AF DIG?

Du ønsker ikke, at dine uger og måneder med hårdt arbejde med at designe et fantastisk møde, har været forgæves. At opbygge en relation med deltagerne før, under og efter en konference, kan være yderst fordelagtigt for at få dit publikum engageret. Du skal overveje fem ting, før du igangsætter medieplanlægning: 

  • Identificér dine mål.
  • Hvem er dit publikum?
  • Hvilke kanaler/platforme er i aktive på?
  • Hvad er fordelene ved dit event?
  • Find et fællesskab – fælles passion.

Dernæst opridser du kortfattet, hvad jeres virksomheds overordnede vision og mission er, samt hvordan konferencen understøtter overordnede strategiske mål. 

Med udgangspunkt i dette kommer vi med udkast til en medie- og indholdsplan, og foreslår hvordan den digitale redaktion kan sammensættes.

På baggrund af dette definerer vi opgaven, og herfra er det primært koordineringsopgaver du står overfor. Du skal forvente, at du kommer til at skulle lægge nogle timer i kommunikationsaspektet, i samarbejde med relevante specialister. Vi tager gerne denne opgave til os, og har gjort det mange gange før. 

Vi får brug for at snakke med jeres kommunikationsafdeling, og herfra skal der bookes interne ressourcer til godkendelse, gennemsyn og distribuering af indhold. 

Sig hej til Fia

Partner, Processpecialist

Vi er altid klar på en snak, uanset hvor du er i din proces. 
Så giv mig et kald hvis du vil have et indspark til hvordan du bedst kommer videre, eller høre om dine tekniske muligheder indenfor medieproduktion.
Telefon : +45 29435838
Mail : fia@cphlive.dk

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *