Kan det betale sig at bruge den digitale redaktion til en konference?
Det korte svar er JA
Med en digital redaktion spare du på omkostningerne og øger din digitale tilstedeværelse på en og samme tid.
Maksimer potentialet med en digital redaktion
Konferencer, events, messer og møder er vigtige for virksomhedens strategiske markedsføringsmål, da face-to-face interaktion kan hjælpe med at konvertere leads og tage eksisterende relationer til det næste niveau. Med en digital redaktion kan du udnytte det uforløste potentiale, der ligger i at masseproducere relevant indhold fra møder.
Hvad er besparelserne på en digital redaktion til konferencer?
Samlet set kan man opnå betydelige besparelser ved at samle et hold til at producere indhold i realtid, herunder reduktion i omkostninger til eksterne freelancere og produktionsstudier, øget effektivitet og reduceret tid til efterbehandling. Derudover kan man spare tid og ressourcer på markedsføring af næste års begivenhed ved at producere indhold, der kan bruges til dette formål.
Hvad kræver det af dig som planlægger?
Vi oplever et problem i, at de fleste møders markedsføringsplaner er en “Save the Date” tilgang. Til konferencer laver man eksempelvis først en agenda, så markedsføres arrangementet, derefter sælges billetter og sponsorater, og sidst finder arrangementet sted – og så er det forbi. I de fleste tilfælde er der blot lidt opfølgning, og samtidig er den følelse af fællesskab, der blev bygget op til mødet forsvundet, når alle er fløjet hjem. Den digitale redaktion hjælper dig med at være relevant fra start til slut.
MEN HVAD KRÆVER DET AF DIG?
Du ønsker ikke, at alle dine uger og måneder med hårdt arbejde i at designe et fantastisk møde har været forgæves. At opbygge en relation med deltagere før-under-efter en konference kan være yderst fordelagtigt for at få dit publikum engageret. Du skal overveje fire ting, før du igangsætter medieplanlægning:
- Identificer dine mål.
- Hvem er dit publikum?
- Hvilke kanaler/platforme er i aktive på?
- Hvad er fordelene ved dit event?
- Find et fællesskab – fælles passion.
Dernæst skriver du kort op, hvad jeres virksomheds overordnede vision og mission et, samt hvordan konferencen understøtter overordnet strategiske mål.
Med udgangspunkt i dette kommer vi med udkast til en medie- og indholdsplan, og hvordan den digitale redaktion kan sammensættes.
På baggrund af dette definerer vi opgaven og herfra er det primært koordineringsopgaver, som du står for. Du skal forvente, at du kommer til at skulle ligge nogle timer i kommunikation, med videnspersoner/ specialister. Vi tager gerne denne opgave på os og har gjort det mange gange før.
Vi får brug for at snakke med jeres kommunkationsafdeling og der skal bookes interne ressourcer herfra til godkendelse, gennemsyn og distribuering af indhold.

Sig hej til Fia
Partner, Processpecialist