Podcast – nærværende forankring

CPHLIVE hjælper med format og produktion.

Podcast går ikke viralt af sig selv.

Den overvældende succes med en række “den nærværende samtale” podcasts har skabt illusionen om, at optagelse og offentliggørelse af podcasts om trendy emner vil tiltrække lyttere.
Det er den typiske fejl: Hvis du bygger det, kommer de af sig selv…
Men det er simpelthen ikke tilfældet med podcasts.

Kindred Group - Sustainable Gamling Conference

Hvis du har en idé til din podcast, så lad os mødes og snakke det igennem.

0045 20119996

Podcast kræver ydmyghed

Podcasts er et produkt, som man køber med sin tid.
De er en investering, da podcasts ikke let kan skimmes som blogindlæg eller YouTube -videoer. De tager tid og engagement til virkelig at fordøje.
De fleste lyttere bruger cirka 7 timer på at lytte hver uge, og ofte til 4-6 podcast shows.
Fra forbrugernes synspunkt er det en delikat proces at vælge, hvilke podcasts de skal bruge deres værdifulde tid på, og kun de bedste podcasts klarer den.

Podcast processen kort fortalt

Det er forskelligt, hvornår vi kommer ind i processen. Nogle gange står vores kunder og drømmer om at lave et podcast, men ikke ved hvordan. Og andre gange har vores kunder selv udarbejdet det strategiske grundlag og søger nogen der kan eksekverer.
Her introduceres du kort til processen fra idé til lancering.

Din podcast kræver research

Det første spørgsmål vi skal stille, når vi starter en podcast er: “Er podcasten det rigtige medium til mit budskab og for mit publikum?”

Som med ethvert nyt initiativ skal din podcast være funderet i research.
Vi skal i samarbejde identificerer virksomhedens marked, branchen, publikum og konkurrenter.
Vi skal derefter studerer tendenser og dynamikker.

  • Hvad taler folk om?
  • Hvordan forbruger de indhold?
  • Lytter de til podcasts?
  • Hvor er efterspørgslen?
  • Er der nogen der allerede dækker emnet?
    Hvis ja, hvordan?
  • Hvor er der huller, der skal udfyldes.

Priseksempler på Podcast produktion

Ethvert projekt er unikt, og derfor kan vi ikke give dig en endelig pris.
Som beskrevet i processen kan du have brug for vores hjælp på forskellige stadier i udviklingen og eksekveringen af podcast. Så husk nu på, at det koster gratis at snakke med os.
Vi vil rigtig gerne udforske netop dit projekt og komme med et tilbud herpå. Men måske er du i den undersøgende fase, og gerne vil lære lidt om hvad sådan noget koster.
Men her får du tre priseksempler – så har du en indikation inden vi starter dialogen. 

Fagligt oplæg som Podcast

Jeg vil gerne sende oplæg ud som podcast, hvordan gør jeg det?

ca. 25.000 DKK
  • Vi antager du skal lave 5 oplæg som alle varer 45 min.
  • Vi bruger noget stock musik, som underliggende musik.
  • Vi har mulighed for at booke et studie i den samme by, og optage alle oplæg på den samme dag.
  • Talerne kan deres indhold ind og ud, som betyder at der vil være minimale retakes.
  • Vi antager, at det er vant til at tale ud fra powerpoints, hvor vi skal bruge en del tid, på at forklare, hvordan man i stedet beskriver for at henvise.

10 afsnit - Talkshow med fagspecialister

Jeg har en idé om at lave en podcast serie på 10 afsnit med fagspecialister der skal tale sammen.

ca. 240.000 DKK

Vi skal researche, lave en strategisk plan, gennemgå en proces for planlægning, producerer indhold, og klippe det sammen.

Vi vurderer, at denne proces vil tage en rum tid og anbefaler ikke at lave alle afsnit på en gang.
På den måde kan vi sende nogle afsnit ud og lade data hjælpe os med løbende at tilpasse formatet. 

Det koster ikke noget at få gode råd

Vi elsker gode idéer og tiltag, så tag endelig kontakt til os uanset hvor du er i processen.

Hvis du ønsker et tilbud – så skriv alle de detaljer du har om projektet, så vender vi hurtigt tilbage med et estimat.

Fill out this field
Fill out this field
Please enter a valid email address.
Fill out this field
0045 20119996
Menu